警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2016年5月13日 星期五

對上寬容 對下殘忍

呢兩日我諗緊D野。

 
就算無人講自己留意到,正正經經咁寫下文無人會睇,而果D「控訴」教會嘅文章係比較受歡迎,雖然有時我覺得,有D文章連評論嘅程度都講唔上,只係道出教會現況,係事實描述,有碗話碗,有碟話碟,見到人肥就話佢肥,咁我算唔算攻擊佢肥呢,真係好見仁見智,咁把口生係人到,我都無法。但咁樣否認唔到一個事實,就係呢類文章,總係能夠一呼百應,「些牙」者眾,呃like無數,就應驗了黃子華在棟篤笑上的說話: 「香港人最鍾意睇人仆街。」基督徒鬧教會真係滿足晒呢種心態,同時間可能反映出一個事實,就係呢D文章,道出左好信徒心聲,只不過係教會入面唔講得,一講就有煩惱。


Well, BTW, 今次我唔係想寫呢D野,而係每一次有人所謂批評教會,或者講出一D教會入面唔太受歡迎嘅事實,總會有人出黎為教會辯護,認為教會仍然有好多人默默耕耘,孜孜不倦,忠主所託,不計較被人無理批評同誤解(言則所有批評都係無理同誤解),造就他人,一路走來,始終如一。亦都有人會講,批評係容易,實踐係困難,咁叻你咪去開間教會囉,你未開過教會點知管理一間教會有幾困難,或者話與其係制度外不滿嘈嘈閉,點解唔加入制度去改變。彷如你去完明將食壽司,就要立志成為一個壽司師父,改變呢個行業,否則你唔應該批評件壽司難食。

明將招牌菜:紅豆軍艦
你如果覺得呢件野好肉酸好難食,咁你識唔識整壽司先,你會唔會考慮去明將個廚房做?
如果無嘅話,你憑乜話人D野難食

我突然間諗,問題係咪就出現係呢到?

如果真係有咁多人默默耕耘,忠於所託,過去咁多年咁多人加入建制去改變建制,教會點解依然會係咁。係福音派成為本地教會絕對主流之後,有無曾經試過有乜野大復興大改革,信徒質素有咩可觀察嘅大幅提升,真係堅到可以改變社會風氣,抵擋到潮流歪風,真係Feel到有D分別為聖呢。睇唔到之餘,係香港現今政治環境下,仲見到好多大教會同教會領袖被政權滲透同統戰,係些少抵抗能力都無,繼而成為幫凶。睇返教會歷史,二十世紀後教會好多次乜乜屬靈運動、物物大復興,但到呢一刻講得出口,大家都知嘅,對上果鑊可能已經三十幾年前嘅第三波靈恩運動。教會入面個時空,彷彿滯留在係八十年代無更新過,唔單止係思想上,你有時返教會見到D傳道人,佢個外表、髮型、服飾同樣停留在係八十年代。M$都日日提你要update去Win 10啦,教會仲用緊DOS 5.0。



胡志偉牧師係前排世界閱讀日出左篇文《閱讀與牧養》,講信徒都唔熱衷閱讀,不閱讀則難開眼界。阿哥,二十年前我返教會時己經係咁架啦,果D十本好書計劃,到年尾埋數,成個團契有邊過睇得晒丫。而係閱讀風氣差呢個問題,二十年後睇黎毫無寸進,當中有乜原因,大家真係深究過然後諗辦法解決,定係一年到尾又係果句:「知識叫人自高自大,惟有愛心造就人」。 

不過呢,鐘意睇書果D人,通常同時鐘意睇聖經,唔鍾意睇書果D人,一樣唔會睇聖經。果D讀經計劃咩一日睇三章,一年睇晒成本聖經,年尾有幾多人堅持得到,今時今日有幾多基督徒信主後,由頭到尾咁讀一次聖經都未試過呢。我遇過,我真係遇過有弟兄信左七八年同我講,見到字就想訓,從來無主動拎本聖經黎睇,話好深睇唔明,佢只係靠一個月唔知有無一兩次嘅雞精靈修書去接觸聖經,而佢唔係文盲,係讀過書出黎做野嘅人。定我地埋尾又係整一句:「教會係招聚罪人,唔係招聚義人。」所以信徒唔長進係好正常,甚至係好事,證明教會夠包容夠愛心夠多罪人。

我地好似淨係識怪果D行得前走得遠讀得書多閑時會掂下神學嘅信徒,係唔係都話佢地自高自大,話佢地絆倒人,話佢地鍾意埋D「小學」,從來唔去問下點解咁多基督徒信心咁軟弱,知識咁膚淺,咁易被絆倒仆街。

果班默默耕耘,孜孜不倦,忠於所託,不怕艱辛嘅屬靈領袖,同埋果班立志加入制度改變制度嘅偉大信徒,呢二三十年黎做過D乜呢?除左三五七時出黎講下世風日下,道德淪亡,同運有好大陰謀,亡我教會之心不死,話下呢代基督徒幾咁不濟,唔及上一代基督徒刻苦奮進,無咁愛主,講下佢地果輩信耶穌要幾咁犧牲,幾多付出,次次低頭祈禱都比係碟飯到加料,無得食神枱燒肉,男仔又無得圍埋睇咸書(要自己私下睇)。除左呢D野之外,呢二三十年黎大家做過D咩,去提昇信徒質素,改善教會風氣呢。定係從最好的方向諗,無佢地頂住雞頭,本地教會一早滅亡,一早冚家鏟呢?

你而家行入香港任何一間福音派教會,試問有邊間唔係咁:
  1. 籌緊錢擴堂
  2. 唔少傳道人上台講道唔知講緊乜
  3. 祈禱會無人返
  4. 信徒讀經生活好差
  5. 靈修要睇雞精書吊命
  6. 祈禱好D
  7. 閱讀風氣好弱
  8. 崇拜好多人遲到
  9. 團契好悶無得著,係返去見下朋友
  10. 分唔到陳雲同陳雲海
點解教會入面,對有權有勢(甚至有埋錢)嘅領袖百般寬容,永遠用最善意的方向同佢地解釋,「佢地都唔想嘅,佢地都有好多限制,佢地盡左力架,教會係一個罪人嘅群體,唔能夠滿足晒所有人(下刪三萬字)。」總之千錯萬錯,教會沉淪唔係佢地錯。

而對果D信徒無權無勢嘅信徒,真係忍無可忍呻講幾句之後,我地又唔介意用最凶狠最惡毒嘅誅心之論同陰謀論去睇佢地:

你寫信與不信是否必須同負一軛;
他們回應:「你一定係想比借口自己同非基督徒拍拖,放縱情欲。」

你寫教會領袖權力過大嘅問題;
他們回應:「你一定是無法打入教會權力核心,妒忌才口出怨言。」

你寫教會對同性戀的態度太不寬容;
他們回應:「你很想要吧。」

你寫崇拜講道水準下跌;
他們回應:「你唔謙卑,不願意順服聖靈的帶領,你係愛主就唔會覺得講道有問題。」

你寫教會單身事工;
他們回應:「你淨係想溝女之嘛。」(我認呀!)

你寫教會會否太遷就已婚信徒;
他們回應:「你未結婚生仔,你唔明架喇。」

你寫教會應該善用金錢:
他們回應:「你有無十一奉獻?」

就連寫點讀經心得;
也會有人回應:「這是驕傲,英雄主義作祟。」


我唔一定要教會遷就果班不滿嘅人,有D不滿未必有道理,但將教會所有問題,怪罪返係佢地身上,又公平咩?


呢篇文相信又會得罪好多人,不過我介意唔黎。

4 則留言:

  1. 如果作者所返的教會是有你所講的所有現象,只能說你不幸。但有不少教會也不是這樣的。但你的觀點也有不少問題,人看事情的角度不同會得出不同的結論,但我認同今天教會領袖要反醒福音在現今世代有什麼意義,還有什麼吸引人走進教會。

    回覆刪除
  2. 對於一個現象的演譯與傳釋,往往是是由情緒而不是理性帶動,對於正反相方皆然。有了情緒就有立場,亦有了盲點,只有自己看不到。

    回覆刪除
  3. 話明是分享文章,難免會加入個人主觀的感受。有時,感受又好難用對錯去評論的。在我個人而言,又覺得可以接受,當中所講的都是一些實況片段。我相信,看得見才有機會面對,才有機會改變,當然,改變永遠都有需要,所以,不要灰心,可以改的就改,改完了,不滿意亦可再改,今日改不到,就等著明天去改,總之,大家都是有心人,加油。

    回覆刪除
  4. 除左三五七時出黎講下「世風日下,道德淪亡,同運有好大陰謀...」

    正正證明這些人平時不是少看聖經,就是人云亦云、牧云亦云。
    聖經何曾論及什麼世風、什麼道德、什麼同運/反同,以至什麼反同居、什麼反婚前性行為?全都是無中生有。

    聖經明明(甚至常常)談及的,例如公義、慈愛、憐恤貧窮等等卻不知溜往哪裏。看看多少這邊廂滿口「道德」的堂會,那邊廂竟隆重不歡迎窮人!

    至於那些河蟹教會,可曾記起第一和第二誡,又可曾認識主耶穌的教導「你們不能又事奉上帝,又事奉瑪門」?

    區區平信徒而覺得有需要「控訴」教會,如此教會之墮落之糟糕,可想而知。福音派、基要派等等保守教會最醜陋的地方,就是「樑木與刺」的問題:一味指責別人「醜陋」,對自己的醜陋卻不認,也不知。

    最後,「我突然間諗,問題係咪就出現係呢到?」
    「呢到」是否「呢度」的筆誤?

    回覆刪除